Usein kysyttyä

Taloyhtiön tai asuntosi taloutta koskevissa asioissa ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Autamme sinua myös mielellämme esimerkiksi taloyhtiön sopimuksiin ja suunnitelmiin liittyvissä kysymyksissä.
Olethan yhteydessä huoltoyhtiöön asunnossasi tai taloyhtiönne muissa tiloissa havaituissa vika- ja vahinkotapauksissa. Kiireellisissä vikailmoituksissa pyydämme soittamaan suoraan taloyhtiönne huoltoyhtiöön. Yhteystiedot löydät esimerkiksi taloyhtiönne ilmoitustaululta.

Ilmoita meille ja huoltoyhtiölle muutostasi pikimmiten, jotta voimme merkitä sinut talonkirjaan eli asukasluetteloon asukkaaksi. Tämä on tärkeää esimerkiksi siksi, että jos unohdat avaimet kotiin, huoltoyhtiö saa avata oven vain talonkirjoilla oleville asukkaille.
Huomioithan, että tämä muuttoilmoitus ei välity Digi- ja Väestötietovirastolle. Viranomaisille tarkoitetun muuttoilmoituksen voit tehdä osoitteessa www.dvv.fi/muutto.

Tieto ei välity meille ilman ilmoitustasi. Pyydämme sinua ilmoittamaan meille viipymättä huoneistossa asuvien henkilöiden lukumäärien muutoksista. Tämä auttaa pitämään vesimaksun arvioitua kulutusta vastaavana.

Lähetä meille saunavuoro- tai autopaikkapyyntö täältä. Olemme sinuun yhteydessä heti, kun asia on kunnossa.

Taloyhtiösi tulee hyväksyä muutosilmoituksesi ennen kuin saat ryhtyä remonttihommiin. Muutostyöilmoitus tehdään, jotta taloyhtiön hallinto on perillä talossa tehtävistä muutoksista. Remontista riippuen taloyhtiö voi tarkistaa taloyhtiön vastuulla olevat asiat, kun remontoit huoneistoa.

Muista jättää muutostyöilmoitus hyvissä ajoin ennen suunnittelemasi remontin alkua. Näin voit varmistua siitä, että asia ehditään käsitellä ajoissa eikä remontin aloittaminen viivästy tästä syystä. Voit täyttää muutostyöilmoituksen helposti täällä.

Saat ilmoituksen meiltä heti, kun lupa on myönnetty ja remontti on lupa aloittaa. Huomaathan kuitenkin, että esimerkiksi maalaus- ja tapetointityöt sekä vähäiset kaappien kiinnitykset eivät vaadi ilmoituksen tekemistä.

Onnea uuden asunnon omistajalle! Pyydämme sinua lähettämään meille seuraavat asiakirjat, jotta voimme laittaa sinut talon kirjoihin ja kansiin asunnon omistajaksi:

  • Kopio kauppakirjasta
  • Kopio osakekirjasta, jossa on siirtomerkinnät
  • Kopio varainsiirtoveroilmoituksesta verottajan leimalla tai sähköisellä vastaanottotunnuksella varustettuna

Voit tilata ja maksaa tarvitsemasi isännöitsijäntodistuksen vaivattomasti täällä.

Rahastointi päätetään taloyhtiökohtaisesti yhtiökokouksessa. Löydät rahastointia koskevan tiedon kyseisen vuoden tasekirjasta, joka on yksi tilinpäätöksen asiakirjoista. Voit tarkastaa asian myös meidän kauttamme – autamme mielellämme.

Voit maksaa lainaosuuden erikseen sovittuna ajankohtana. Pankista riippuen siihen on yleensä mahdollisuus kaksi kertaa vuodessa. Ole meihin yhteydessä, niin autamme sinua selvittämään, milloin taloyhtiössäsi lainaosuus voidaan maksaa pois.

Tietosuojaseloste

Evästeet

Isännöintipiste kerää tietoa verkkosivustolla vierailevista selaimista evästeiden (cookies) avulla. Tämä on yleinen käytäntö useissa verkkosivustoissa. Evästeiden avulla saamme tietoa sivujemme käytöstä verkkosivustoilla vierailevien käyttäjien laitteista. Käytämme evästeitä pääasiassa analysointiin. Voimme analysoida sivustolla vierailijoiden määrää sekä miten kävijät ovat päätyneet sivustolle. Tiedot auttavat meitä kehittämään ja parantamaan sivustoja. Olemme sitoutuneet käsittelemään tietoa luottamuksella.

Käyttämällä Isännöintipisteen sivuja käyttäjä antaa suostumuksensa kyseiseen tietojenkäsittelyyn ja evästeiden käyttöön. Käyttäjällä on mahdollisuus estää evästeiden käyttö verkkoselaimessaan. Tämä tehdään yleensä selaimen tietoturva-asetuksista. Käyttäjä voi myös halutessaan tyhjentää evästehistorian verkkoselaimen asetuksista. 

Tietosuoja – Isännöintipiste lomakkeet ja rekisterit

Yleistä

Isännöintipisteen toiminnan kannalta on välttämätöntä kerätä ja hallinnoida taloyhtiöihin liittyviä henkilötietoja. Asiakasrekisteri on rekisteri, jossa ylläpidetään jäsenien tietoja. Jäsenet sisältävät hallitusten jäsenet, asukkaat ja omistajat. Isännöintipiste kerää myös henkilötietoja viestintä- ja markkinointitarkoituksiin. Kaikki henkilötietojen käsittely tapahtuu kunnioittaen rekisterissä olevien henkilöiden yksityisyyttä.

Peruste

Isännöintipiste tarvitsee tietoja asiakassuhteiden hoitamista varten. Asiakkaiden tietäminen on olennainen osa taloyhtiöiden hallintaa. Muiden kuin asiakkaiden osalta tarvitsemme henkilötietoja markkinointiin ja asiakashankintaan. Kerättävien tietojen osalta perusteena on oikeutettu etu. Käytämme asiakasrekisterin tietoja asiakkuussuhteen ylläpitämiseen sekä viestintään.

Rekisterit

Asiakasrekisteri

  • Nimi
  • Yhteystiedot: Osoite, puhelinnumero ja sähköposti
  • Taloyhtiö
  • Rooli taloyhtiössä
  • Yhteydenotot

Markkinointirekisteri

  • Nimi
  • Yhteystiedot: Osoite, puhelinnumero ja sähköposti
  • Taloyhtiö
  • Rooli taloyhtiössä

Tietojen kerääminen

Asiakasrekisteriin sisältyvät henkilötiedot saamme asiakkaalta itseltään ja sidosryhmiltä. Tietoja voidaan kerätä ja päivittää myös viranomaislähteistä tai muilta palveluntarjoajilta.

Tietojen säilyttäminen

Säilytämme henkilötietoja asiakasrekisterissämme sen ajan, kun henkilö on osakas tai asuu kyseisessä taloyhtiössä ja niin kauan kuin taloyhtiö on Isännöintipisteen asiakas. Tämän jälkeen säilytämme asiakkaisiin liittyviä henkilötietoja niin kauan ja siinä laajuudessa kuin se on tarpeellista laskutuksen, perinnän ja oikeudellisten toimenpiteiden takia. Markkinointiin liittyviä rekisteritietoja säilytämme toistaiseksi.

Tietojen luovuttaminen ja siirtäminen

Henkilötietoja ei luovuteta eteenpäin. Henkilötietoja voidaan kuitenkin luovuttaa viranomaiselle, joka esittää lakiin perustuvan tietopyynnön.

Tietojen saanti

Henkilötiedot sijaitsevat tietojärjestelmätoimittajien palvelimilla sekä yrityksen tietokoneilla.
Paperimuodossa olevia asiakirjoja on toimistossamme ja toimiston arkistossa.

Rekisteröidyn oikeudet

Rekisteröidyllä on oikeus saada tieto häntä koskevista tiedoista, oikeus pyytää häntä itseään koskevien tietojen oikaisemista tai poistamista taikka käsittelyn rajoittamista, oikeus vastustaa häntä itseään koskevien tietojen käsittelyä sekä oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle. Poistamis- rajoittamis- tai vastustamisoikeutta ei kuitenkaan ole sellaisten tietojen osalta, joiden käsittely on välttämätöntä tai tarpeellista.

Rekisteröidyllä on oikeus saada tietosuojaan liittyvien oikeuksien toteuttamista koskeva asia käsiteltäväksi valvontaviranomaiselle (tietosuojavaltuutetun toimisto), mikäli emme ole noudattaneet tietosuojaa koskevia säännöksiä.

Tero Nevalainen

Isännöitsijä, asiakasvastaava

Tero Nevalainen (IAT) työskentelee hallinnollisena isännöitsijänä. Kokemusta taloyhtiömaailmasta Tero on kerännyt yhdeksän vuoden ajalta, joista viimeisimmät kolme vuotta isännöitsijänä työskennellen. Tero on kunnostautunut mutkattoman asiakaspalvelun lisäksi etenkin taloyhtiöiden talouden suunnittelussa, kumppanuuksien hoitamisessa sekä viestinnässä ja tiedottamisessa.